Obecné texty na webu nejsou totéž jako obsah na webu. Udělejte si v tom jasno, abyste věděli, co vám návštěvníka přivede a co z něj udělá zákazníka.

Texty na webu mohou návštěvníka do jisté míry přesvědčit o důvěryhodnosti vaší osoby, firmy, společnosti, ale rozhodně vám návštěvníka na váš firemní web z organického vyhledávání nepřivedou a stejně tak návštěvníka nepřesvědčí o tom, že víte, o čem hovoříte. O to, aby se k vám návštěvník dostal, se stará obsah vašeho webu, ať již textový, grafický, audio-video vizuální.

Rozdíl mezi texty pro web a obsahem pro web

Texty na vašem webu, o kterých se zmiňují tvůrci jako o web copywritingu se umísťují na jednotlivé stránky, které mají návštěvníka přesvědčit a zvýšit důvěryhodnost vaší firmy nebo značky, jedná se o indexovou stránku, stránku o nás, stránku referencí, kontaktů a jiných obecných stránek, které návštěvník vidí při vstupu na vaše stránky z organického vyhledávání až jako druhou v pořadí, kdy se o vaši firmu začne více zajímat, případně se chce na webu dále pohybovat a orientovat.

Obsah na vašem webu, o kterých se zmiňují tvůrci jako o obsahovém marketingu, content marketingu se umísťují do obsahových částí webu a to převážně do různých magazínů, blogů, otázek a odpovědí, kdy takovéto stránky návštěvník vidí při vstupu na váš web z organického vyhledávání jako první v pořadí a to v okamžiku, když řeší vlastní potřebu zjistit informace, nakoupit zboží, produkt, služby.

Význam textů na webu a obsahu na webu

Co je tedy v samotném důsledku důležitější texty na webu nebo obsah na webu? V případě, kdy je vaším zdrojem návštěvníků významnou měrou organické vyhledávání tzv. „neplacené“, tak je to rozhodně obsah vašeho webu (přes stránku kontakty se ještě nikdo nikdy nedostal na první příčku na googlu, ani seznamu). Pokud využíváte jiné zdroje (placené – PPC reklamy, Obsahová reklama, Facebook reklama aj…), případně se jedná o přímé přístupy na vaše stránky při zadání vaší domény do adresního řádku, tak jsou to texty na webu, případně texty na stránkách, kam při prokliknutí reklamy, bude návštěvník směrován.

Ptali jsme se zákazníku, kteří si nechali tvořit texty na web, aby nám sdělili z jakého důvodu a za jakým účelem. Setkali jsme se s odpovědí, že se jednalo o nutnost být nalezení v online světě tak, aby potenciální zákazníci / klienti dohledali konkrétního poskytovatele služeb nebo produktů. Rozdíl mezi být vidět v online světě a být k nalezení je však zcela zásadní.

Být k nalezení znamená, že v okamžiku, kdy registrujete svou firmu do různých katalogů, případně k vám zákazníci / klienti „chodí“ z jiných, než-li organických výsledků (placená reklama, přímé přístupy, odkazy aj…), potřebujete webové stránky, abyste přesvědčili zákazníka / klienta o důvěryhodnosti vaší osoby / firmy / společnosti. Tak, abyste vizuálně působili jako subjekt, u kterého nebude mít zákazník / klient obavy utratit své peníze za produkty nebo služby. Ovšem stále ve chvíli, kdy jste zatím nepřesvědčili návštěvníka o tom, že skutečně víte, o čem mluvíte.

Být viděn znamená, že v okamžiku, kdy návštěvník hledá řešení nebo informace týkajícího se jeho vlastního problému, nebo potřeby a zadá do vyhledávacího pole specifikaci svého dotazu, tak vyhledávač mu nabídne určité množství výsledků, které vyhodnotí jako nejlepší k uspokojení potřeby, vyřešení problému hledajícího. A v tomto okamžiku, v případě, že vaše stránka odpovídá nejlepšímu obsahu, který je dostupný právě na vašem webu, přesvědčujete návštěvníka o tom, že víte o čem mluvíte, ještě dřív, než-li se začnete prezentovat jako osoba, firma, společnost.

Nyní máte odpověď na to, jaký význam mají texty na webu a obsah na webu nejen pro zákazníka, ale také pro vaši viditelnosti, tzv. visibilitu v online prostředí. A jaký je rozdíl mezi schopností vaší osoby, firmy, společnosti přesvědčit návštěvníka vašich webových stránek a to právě obsahem na vašem webu dřív, než-li budete muset prezentovat důvěryhodnost prostřednictvím obecných textů na webu.

Zcela logická otázka na závěr v posouzení vašeho přístupu k tvorbě textů na webu a obsahu na webu: Je tedy lepší přesvědčovat své zákazníky / klienty tím,že budete platit za mnohdy nefunkční „kouzla“ tvůrců textů pro váš web, nebo budete své zákazníky přesvědčovat tím, že skutečně víte, o čem hovoříte a to formou kvalitního obsahu na vašem webu, který pramení z vašich zkušeností a práce, kterou faktický odvádíte ve vaší firmě nebo společnosti?

Odpověď je na každém z vás. My máme jasno, klienti k nám chodí proto, že jsou přesvědčeni o tom, že víme, o čem hovoříme a to jim sdělujeme z vlastních zkušeností formou obsahu.

Kontaktujte mě pro nezávaznou konzultaci.