Rozdíl mezi přímou PPC reklamou a obsahovým marketingem není jen cena, ale i užitek.

Přímá PPC reklama je proces, který využívá umístění konkrétních klíčových slov a slovních frází, která mají přímou spojitost s vaší podnikatelskou činností k tomu, aby vaši webovou stránku umístil Google nebo Seznam na určitém listu (1,2,3,4…) zobrazených výsledků vyhledávání při zadání klíčového slova nebo slovní fráze do vyhledávacího políčka. Obsahový marketing je proces, který naopak využívá vlastního obsahu k tomu, aby se ve výsledcích organického vyhledávání vaše firemní webová stránka umístila na určitých listech ( 1,2,3,4…) zobrazených výsledků vyhledávání při zadání klíčového slova nebo slovní fráze do vyhledávacího políčka. Co si tedy vybrat?

Kdy tedy vybrat PPC reklamu a kdy Obsahový marketing?

  • V případě, že klient s podnikatelskou činností začíná a potřebuje DOČASNÝ VÝSLEDEK v podobě zvýšení počtu návštěvníků formou placené reklamy, doporučujeme využít PPC reklamy.
  • V případě, že klient již má více či méně stabilní ekonomické podmínky a může si dovolit investovat čas a finančí prostředky do TRVALÉHO VÝSLEDKU v podobě zvýšení počtu návštěvníků formou vlastního obsahu na vlastní webové doméně, doporučujeme využít obsahový marketing.

PPC reklama nemá žádný vztah k obsahu konkrétní firemní stránky, na kterou odkazuje. Webovou stránku, na kterou PPC reklama odkazuje, nevyhodnocuje Google ani Seznam, zda-li je relevantní.

Stejně tak Google, ani Seznam nevyhodnocují, zda-li na webové stránce, na kterou PPC reklama odkazuje, zákazník nalezne skutečně to, co hledá, zda-li je obsah praktický, užitečný, originální a věcný.

Obsahový marketing a tedy apriori OBSAH, který tvoří, je vyhodnocován algoritmy Googlu a Seznamu, zda-li odpovídá požadavkům především samotných návštěvníků, kteří hledají relevantní informace (odpovědi) na svůj zadaný dotaz (klíčové slovo nebo slovní frázi) do vyhledávacího políčka.

PPC reklama přináší užitek pouze do okamžiku, dokud platíte stanovenou cenu za zobrazení vaší webové stránky při vyhledávání vámi zvolených klíčových slov a frází. A následného prokliknutí ze seznamu vyhledaných výsledků přímo na vaši webovou stránku.

Obsahový marketing ( obsah ) přináší užitek po celou dobu existence vaší webové stránky, protože je umístěn (nahrán) na Vaší doméně. A pozice ve výsledcích vyhledávání je přímě závislá na kvalitě obsahu, který ovlivňuje dotčená klíčová slova nebo slovní fráze a dále na autoritě domény a konkurenci domény.

PPC reklama nepřináší garanci, že každý proklik = zákazník, ale přináší garanci, že každý proklik = snížení Vašeho finančního kreditu na Vašem uživatelském účtu u Googlu nebo Seznamu.

Obsahový marketing nepřináší garanci, že každý proklik = zákazník, ale přináší garanci, že každý proklik = 0 ,- CZK

(Poznámka: Při psaní tohoto článku jsem snížil finanční kredit firmám a společnostem, které se zabývají tvorbou a správou PPC kampaní a jejichž webové stránky jsem prostřednictvím Googlu navštívil. Ovšem užitek z toho nemají žádný )

Cenový rozdíl mezi PPC reklamou a obsahovým marketingem

PPC REKLAMA

Správa PPC kampaní : 15.000,- / měsíc ( zdroj: Optimalne.net )

Případně rozčlenění na:

  • Menší firmy cca 1400 / hod. (Měsíční objem práce 12 hodin)
  • Střední firmy cca 1300 / hod ( Měsíční objem práce 20 hodin)
  • Velké firmy cca 1200 / hod. ( Měsíční objem práce 35+ hodin)

( zdroj: Placement.cz )

Nákup médií ( tzn. Vaše ochota platit za zobrazenou reklamu v okamžiku, kdy hledající zadá do vyhledávače konkrétní klíčové slovo nebo frázi ) - Čím vyšší míra zájmu o dotčené slovo nebo slovní frázi, tím vyšší cena za případný proklik na Vaše webové stránky. Doporučená investice: jednotky, vyšší desítky, až nižší stovky tisíc měsíčně.

Vytvoření PPC reklamy ( Texty ) - Cena copywritera cca 500 ,- / Hod.

(Pozn. Obsah textu PPC reklamy je omezen na Titulek , který vidí návštěvník jako první a následně na Meta description - to je text, který vidí návštěvník pod titulkem, onen krátký popis. To znamená ,že hodina je královský prostor pro vytvoření Titulku o maximálním počtu znaků 40 a Meta description o maximálním počtu znaků 160 )

OBSAHOVÝ MARKETING

Nejnižší měsíční částka : 37.500,-

Více informaci v cenové kalkulaci pro standardní obsahový marketing.